26 mars 2014

Vi ska flytta!


Köpt fina tabletter på facebook-loppisen! Behöver strykas lite men kunde inte hålla mig så tog kort i alla fall.. Tanken är att ha dem på vårt stora matsalsbord sen, blir nog jättefint till rottingstolarna (som jag vill köpa och sparar febrilt till)... På tal om pengar så får jag min sista lön utbetalt i morgon men den var bokförd på kontot idag. Får lön för en vecka + semesterersättning. Sa det till S, att vilken skillnad det skulle vara om jag fick en så bra lön varje månad. Kom ändå inte upp i S lön, men jag skulle bli överlycklig om jag hittade en heltidstjänst som i alla fall var i närheten. Då skulle det inte vara några problem att spara ihop till stolarna på några månader... ;)


Idag har jag hämtat tapeterna som vi ska ha i sovrummet + tv-rummet på övervåningen i huset. 
Sååå fin och blir nog kanon till vitt trägolv, vitt tak och vit panel! 

På tal om huset så är det äntligen bestämt. 
1 juli blir den officiella tillträdesdagen, vilket betyder att vi måste säga upp lägenheten nu i mars. 
Eftersom jag fått förfrågningar på vår lägenhet och lovat skriva när vi ska flytta, så får ni veta nu! Vår hyresvärd är Din bostad och det är såklart först till kvarn som gäller på alla lägenheter. Det är en trea på 86 kvm, 5860 kr i hyra. Ett stort och ett mindre sovrum, toalett med dusch, rymlig hall, jättefint kök med utgång till balkong under tak, stort L-format vardagsrum med högt i tak och takbjälkar, mysig utsikt åt svartån, trevliga grannar och lugnt hus. Finns mycket bilder här på bloggen om ni vill kika! 

KRAMAR

Inga kommentarer: