28 september 2013

Loppisfynd och Gerbera

Hej på er!

Ser att ni är många som kikar in fast det inte händer så mycket här på bloggen. Lika tomt som som det varit här senaste tiden, lika fullt upp har jag haft med livet! Förra helgen var vi i Skåne och umgicks med S släkt. Vi sov en natt hos svärmor och en hos S syster. Lika mysigt som alltid! På lördagen åkte jag på en loppis-runda och sen tittade jag på när Agnes och Gusten spelade fotbollscup. Roligt att få vara delaktig i deras aktiviteter! På loppis hittade jag en sås-snipa och en jättefin ljuslykta för 75 kr. 


På söndagen följde svärmor med oss till Tranås tillsammans med vovven Antos. Hon stannade tills i torsdags så vi har varvat jobb med att umgås. Vi har haft mycket på jobbet den här veckan med inventering och varuleveranser, men det är bara roligt när man har mycket att göra! En arbetsdag kan verkligen springa iväg! Idag har jag jobbat till fyra, så nu är jag välförtjänt av lite helg! Behöver verkligen sovmorgon imorgon för det känns i hela kroppen att jag behöver ta igen sömn. 


Nu står potatisgratängen i ugnen och ljusen är tända runt ikring i lägenheten. Den fina skålen är från Gerbera och vi har precis fått en leverans till jobbet! Finns i flera olika storlekar och färger. Jag samlar på färgen betong (ljusgrått) som passar till mitt gråa Mateus-porslin. 

Nehepp, nu ska jag inte göra mycket annat än slöa i soffan och äta ostringar med chili (det är ju faktiskt lördag)...

Ha en fin kväll!

KRAMAR

Inga kommentarer: