31 mars 2014

Bygga skåp av gamla fönster



Har tagit en liten paus från bloggen och spenderat helgen i Skåne hos S familj. Skönt att komma bort och tänka på lite annat ett tag, även fast det ät svårt att låta bli. Vi åkte på förmiddagen i fredags och kom fram rätt hyfsat. Fixade lite i trädgården hos svärmor, var en stund hos S mormor och tittade på Lets Dance på kvällen. Vovvarna busade för fullt och man kan verkligen se hur Loke njuter av att vara ute i trädgården och springa ut och in som han vill. På lördagen var vi på kalas för Gusten som fyllde 6 år i fredags. Bjöds på jättegod mat och tårta! Sara och Daniel hade ändrat om lite och byggt ett nytt rum till Agnes som var såå fint! I söndags hjälpte vi svärmor och tog det lugnt innan vi styrde hemåt. 

Idag har jag hämtat ett gammalt stort fönster som jag köpt begagnat och imorgon ska jag hämta ett gäng till. Ska bygga ett skåp till badrummet och ev några andra små skåp. Eventuellt ska vi även bygga ett stort vitrinskåp som S kan ha sina spel, glas, samlarsaker mm. i. Vi har två stora fönster som vi hade i vardagsrummet innan, som stod lutade mot väggen som dekoration. Meningen var att de skulle renoveras och att jag skulle bygga ett skåp, men kom aldrig så långt... Får passa på att färdigställa alla såna projekt nu som jag tänkt på innan! 

KRAMAR

Inga kommentarer: