26 oktober 2011

Annika från Jysk

Bild 1: Kökssoffa från Jysk. Bild 2: Bild från en privatperson som jag hittat via fb.
Ser det inte hur mysigt ut som helst? 
Igår när klockan slog elva tröttnade jag på allt vad tv och dator heter. Istället fick jag den brillianta idén att byta gardiner i köket! Ner med de gamla, upp med nya, fram med hammaren, höfta lite med mitt utmärkta ögonmått, flytta hissgardiner och vips så blev det ett helt nytt kök! Nästan.

När jag ändå höll på passade jag på att vrida bordet. Tidigare har det stått med kortsidan mot fönstret men nu står det med långsidan mot. Jag har en idé om att investera i en kökssoffa som kan stå längs med fönstret och jag har hittat en som vore perfekt. Nästan alla äldre soffor är för långa men den här är endast 150 cm lång, så den passar perfekt mellan gardinerna. Den är 90 cm hög vilket gör att den sticker upp lite ovanför fönsterbrädan, men det är å andra sidan bara en fördel för då undviker man att komma emot krukorna. Och för er som vill veta är den 47 cm djup. Dock vet jag inte om det är sittdjupet eller djupet på själva förvaringen? Den finns iaf hos Jysk och kostar 1999 kr, men de har ju ofta kampanjer och då brukar den finnas för runt 1500 kr.

Det är bara att inse, stolen behöll förstaplatsen på min önskelista en dag, nu är den ersatt av en soffa. Vad som kommer i morgon återstår att se...... om det kommer något.

MÅNGA KRAMAR

Inga kommentarer: