07 november 2013

Podd och ekonomi


Idag har jag varit ledig och pysslat en del hemma. Bakade en banankaka och en sockerkaka med kokos, samtidigt som jag lyssnade på En economistas podd med Blondinbella och Pingis. Jag har inte lyssnat på alla deras avsnitt, men det jag hört har varit väldigt bra. Det mesta som de tipsar om och berättar kring hur de tycker och tänker, gör vi redan med vår ekonomi. De pratar mycket om hur man ska dela upp utgifter om man är sambos, vilka sparformer som är bra, hur man handlar smart, hur man hanterar sin ekonomi om tex den ena partnern är arbetslös eller studerar, vikten av att ha gemensamma mål... 

Vi har ett stort gemensamt mål som vi sparar till, och det är ett hus. Sen har vi även små mål, både gemensamma och enskilda som vi sparar till. Mitt största intresse som jag också lägger mest pengar på är inredning, som ni nog har märkt! Men jag har som regel att sälja av sådant som jag har tröttnat på innan jag köper nytt. På så vis så återinvesterar jag pengar som jag redan lagt ut på hemmet i nya saker. Det senaste tillskottet till hemmet är ju hyllan och spegeln i hallen! Som vi trivs jättebra med!

KRAM

Inga kommentarer: