06 november 2013

Loppisjakt


Något som jag inte varit så intresserad av förut men fått upp ögonen för nu är halvmånebord. Det på bilden tycker jag är precis lagom detaljrikt utan att det blir för mycket. Och hur fint är inte skåpet? Verkligen något som får hamna på min to-do-list i framtiden, antingen att bygga ett eget av gamla fönster eller hitta liknande på loppis. Borde ju inte vara så svårt att snickra ihop? Jisses vad möbler jag vill snickra ihop när vi köpt hus. Tallrikshylla, en annan hylla, vitrinskåp... Och då ska vi inte ens prata om allt jag tänkt måla! :) 

Idag har jag känt mig mycket piggare! Började dagen med en stor tallrik gröt, åt god lunch, allt gick i ett på jobbet och jag skyltade om lite som jag tycker är så roligt! Kändes stundtals som en liten försmak av julhandeln som komma skall. Då är det fullt tempo hela dagarna och så himla skoj! S har varit hemma från jobbet idag, så han hämtade mig när jag slutat. Så åkte vi och handlade en sväng, hem och lagade egna hamburgare och ikväll har vi tittat på en film som heter Unknown. Mysig kväll!
Nu ska jag avrunda med ett avsnitt av Hannah och Amandas hotell. Åh vad jag tycker om dem! 

KRAM

... De fina bilderna ovan kommer från Marias vita bo. Sök på google så hittar ni! 

1 kommentar:

Natte sa...

Det är så fint med halvmånebord! Vi har ett exakt likadant som på bilden men i ljuuust gammelrosa med sliten bordsyta. Men jag kan inte bestämma mig för om vi ska måla om det eller inte.. :)