09 oktober 2013

Nytt från Inne


Idag har jag varit ledig och hunnit med att storhandla, tvätta fyra maskiner, städa, fikat med tjejerna, promenerat med Loke, sålt saker på facebook-loppisen och nu har vi precis tränat lite kontakt-övningar. Han lär sig så fort och är så duktig gossen, men sen lyssnar han inte när annat är roligare... Men han är ju i den åldern nu, så det är väl som det ska antar jag! 

Jag fick ett ryck igår kväll och rensade saker från våra garderober. All möjlig inredning åkte ut på facebook-loppisen och jag har fått en del sålt! Känns skönt att få ihop lite mer till Ullared så jag slipper ta så mycket från mitt sparande. Försöker att spara så mycket som möjligt till vårt framtida hem, så jag har dragit in på alla onödiga inköp och försöker att sälja istället för att köpa saker till hemmet. Men en sak kunde jag inte låta bli... Skulle köpa tyg att sy kuddar av (billigare än att köpa färdiga) och en inflyttningspresent till Carro och Tobbe... Hittade den här fina brickan på Inne och kunde inte låta bli att köpa en till oss också! Den hamnade på soffbordet och där brinner ljusen varje kväll! I butiken hade de tyget som bordsduk, det var också fint! :) Några kuddar har jag dock inte hunnit sy än...

I morgon ska jag till tandläkaren innan jobbet, hujedamej! Tycker nyss att jag var där men tydligen har det gått en år sedan sist? I morgon är det ju i alla fall bara undersökning så jag slipper sprutor och annat obehagligt...

Hoppas ni andra får en fin tandläkar-fri dag!

KRAMAR

Inga kommentarer: