15 oktober 2013

Mysiga dagar i Ullared


Det var en glad älskling och liten vovve jag kom hem till i måndags. Loke var snabb med att sticka huvudet i påsarna och hittade direkt ben som jag köpt till honom. När jag tog det från honom sprang han och tog en påse med godis, och när jag tog den dök han ner i nästa kasse och hittade ett till ben... Går inte att gömma något för den gossen! :) När han rotat i påsen vågade han inte gå förbi den så han stod och gnällde i hallen, det var då jag passade på att fota!

I söndags styrde jag, mamma, moster Gun och kusinbarn Michelle kosan mot Ullared! Vi kom fram lagom tills de öppnade och fick stå en liten stund i kö. Väl inne styrde vi kosan mot hemavdelningen och sen rullade dagen på. Fattar inte hur timmarna kan flyga iväg som de gör! Vi åt lunch i restaurangen och fikade i sportbaren under dagen. Det är viktigt med energi om man ska orka med alla intryck och framförallt allt folk, för vi var ju inte precis ensamma... Jag hittade mycket kläder, två ljuslyktor, kuddfodral till julen, julklappar, kläder till S, smink och småsaker till hemmet. Vid kl fyra åkte vi mot campingen och checkade in i stugan. Det var knappt att vi fick plats i bilen på vägen till stugan, men efter vi packat om var det lugnt! Vi ordnade lite mat och tog det lugnt på kvällen. Det tar verkligen på krafterna att köra så långt och sen shoppa en hel dag! Sov himla gott på natten och sen åkte vi till varuhuset för några timmar till. Jag hittade ännu mer kläder och lite godsaker till Loke. Så såg jag även på en golvlampa som jag inte kunde släppa, så den fick följa med hem också. Dock utan skärm så det måste jag hitta en lösning till, har en idé så vi får se hur det blir! Även fast det blev trångt i bilen på hemvägen så kom vi hem, nöjda med våra köp och lyckliga över dagarna som varit! :) 

Ska ta kort i dagsljus på det jag köpte till hemmet så kommer det lite bilder här på bloggen! Jag har förresten ändrat om lite i vardagsrummet, så det kan jag också passa på att visa. 

Hoppas ni alla haft en fin helg och bra start på veckan!

KRAM


Inga kommentarer: