01 september 2013

Andra sidan


Några super-duper-bra bilder kan jag inte påstå att det blir med iPaden när det är mörkt, men fullt dugliga för att visa lite glimtar hemifrån! Har haft storstädning i helgen inför min födelsedag i morgon, så passade på att gå runt och fota när det var städat överallt. De bilderna tog jag dock med kameran så de får ni se en annan gång när vi har en fungerande dator... Tänkte i alla fall visa er "andra sidan" av köket, den som inte kommer med på bild så ofta. Vanligtvis är det ett eller två berg med disk som inte känns så roliga att varken diska undan eller ta kort på. Diskmaskin, jag längtar efter dig! Men ikväll har jag minsann diskat! 

Diskoteket köpte jag i somras på Hörnsjöns plantskola i Skåne. Blir i alla fall lite roligare att diska när man har något fint att ställa disken i... Sen har vi tre burkar från Bruka med bestick i. Och på andra sidan spisen står den fina kryddhyllan som vi fått av svärmor. De är värda mycket och svåra att få tag på, men svärmor har hittat både denna och en till Sara o Daniel på loppis. Dock var de inte så billiga på loppis heller... Egentligen ska man ju ha mjöl, socker och andra torr-varor i den men vi förvarar småsaker som är bra att ha nära till hands i sålänge. När vi köper hus och får ett riktigt skafferi ska jag ställa alla mina glasburkar där i och sedan ha denna nära spisen när man lagar mat. Även fast jag älskar vårt kök så längtar jag otroligt mycket till vårt kommande! 

I dag har vi haft Aron, Emily och lilla Loui på fika. Så himla mysigt med en bebis som kröp runt! Vi bjöd på paj med rabarber och hallon. Roligt att umgås med nya vänner! :)

Nu ska jag leta recept inför i morgon då det vankas födelsedagskalas! 

KRAM









Inga kommentarer: