11 augusti 2013

Uteplats och helg


Mitt nya samlingsställe för inspiration är Instagam, eller padgram som det heter på iPaden!
Jag inspireras mycket av trädgårdsbilder just nu och speciellt uteplatser! Vet inte om jag berättat om det innan, men café-gruppen på bilden har jag spanat på länge. Har funnits i vitt på Åhléns men i år fanns det bara i mörkbetsat. När jag gjorde lite ärenden för några veckor sedan sprang jag in på Åhléns och de hade halva rea-priset på utemöbler. Jag tänkte att det är nu eller aldrig och köpte allt för ca 600 kr. Skulle kostat ca 2200 kr nytt. Självklart vill jag ha det vitt så jag får måla det framöver, men först behöver vi en trädgård att ställa det i!

Den här helgen har varit fullspäckad med fest för min käre far. Efter jobbet i fredags åkte jag till dem för att hjälpa till. Då hade även min moster Gun, kusin Fredrik och morbror Bengt anlänt. Vi gjorde klart all mat och fixade. Sen i lördags var jag med på festen hela dagens medans S kom på kvällen. De flesta i släkten, grannar och vänner som var bjudna kom och firade pappa och det var roligt att träffa alla! En mycket lyckad dag! På kvällen åkte vi till våra vänner som hade fest. Det var cruising i stan och fullt med folk! Roligt att se så mycket liv och rörelse i lilla Tranås!

Idag har vi haft alla på fika hos oss. Jag lagade en jättegod paj med rabarber och hallon! Sen åkte vi till mamma och pappa och åt av maten som blev över. Vi har dessutom laddat upp med matlådor inför veckan så nu känns det lyxigt att inte behöva stå och laga mat ikväll!


MÅNGA KRAMAR

Inga kommentarer: