05 augusti 2013

Lite nytt





Med hem från Stockholm fick vi inte bara fina minnen, utan såklart lite inredning! När vi gick på PUB kunde jag inte låta bli att dregla över allt fint Mateus-porslin. Jag beställde nyligen tallrikar från Ljungs blommor i stan men känner tyvärr att de är mörka mot resten jag har i samma färg. Så när det fanns tallrikar i rätt nyans på PUB tyckte S att jag skulle köpa nya, så så fick det bli! Får se om jag säljer alla eller några stycken av de jag köpt innan... De kostar ju ändå en hel del, så kan ju sälja dem och köpa någon annan del jag vill ha istället! 

Den enda affären som jag planerat att gå på var Granit. Hade spanat in lite på hemsidan som jag ville kika på! Jag köpte två stycken skålar med pip (99 kr styck), en flätad zink-korg (129 kr) och två stycken lådor av glas/zink som var nedsatta från 199 kr till 119 kr styck. Dessutom märkte jag när vi kom hem och packade upp att de missade att ta betalt för en grej, så allt det blev vårt för ca 450 kr. Inte så farligt! :) 

Något jag förvånades över var att det generellt inte fanns mycket butiker med inredning. Vi kikade på PUB och NK men utöver de butikerna med dyra varumärken så finns inte mycket. Är väl vi lantisar som är mer för lantlig och mysig inredning! ;) 

Idag var jag tillbaka på jobbet efter semestern! Känns konstigt att faktiskt ha ett jobb att återvända till. Är van vid att sommaren blivit en bryt-punkt då jag studerat/sommarjobbat/praktiserat/varit arbetslös... Men nu kom jag tillbaka till mina fina kollegor och alla trevliga kunder! Jobbade 10-15 så hann inte med så mycket, men lite stylade jag om här och var! Nu är det snart dags för sängen och ladda batterierna inför en hel-dag i morgon! 

KRAMAR 

Anna

Inga kommentarer: