19 juni 2013

Sex månader

Här har det tyvärr blivit tomt på inlägg! Jag har haft så mycket att göra och i helgen havererade våran dator. Det är först när man är utan som man märker hur beroende man är utav den...

Tänkte göra en snabb uppdatering kring min viktnedgång och hur det går! Kan ju erkänna att jag inte hunnit/orkar/prioriterat träningen den senaste tiden och jag saknar den. Kosten har jag heller inte skött och det visar sig direkt genom sämre resultat på vågen, men samtidigt känner jag att jag kommit så pass långt och mår så bra där jag är att det inte gör så mycket om de sista kilona får ta tid. Hellre att det tar längre tid och att jag kan behålla vikten än att det går snabbt och jag går upp igen så fort jag äter något onyttigt.

Vågen visar - 14 kg och det är svårt att förstå. Inte bara siffran, utan allt som den för med sig. Såg jag verkligen ut som jag gjorde innan? Och hur ser jag ut nu i jämförelse med andra? Har alltid känt mig stor och att inte längre vara större än andra har jag inte förstått och det kommer säkerligen ta tid innan jag gör det.

När jag visar resultat-bilder är de oftast fotade framifrån med fokus på magen, eftersom det är där jag känner och ser störst skillnad. Jag har inte visat så många andra för att jag inte sett skillnad. I morse tog jag ett par kort och kom på att jag nog hade tagit ett par liknande i januari. Letade fram den och det var mycket större skillnad än jag trodde! Kan inte bli annat än förvånad! Dessutom kände jag mig "smal" på bilden från i januari för att jag kommit igång ordentligt med träningen. Det är guld värt att ta bilder under resans gång. Utan dem hade jag inte sett så stor skillnad på mig själv!



Inga kommentarer: