29 juni 2013

Mateus



Vi har fortfarande problem med vår dator, så tyvärr blir det inte mycket inlägg här för tillfället...
Tänkte dock kika in och uppdatera er kring vad som händer!

Idag jobbade jag min sista dag, så nu har jag äntligen SEMESTER! Älskar mitt jobb men det ska bli skönt att vila upp sig, umgås med vänner och familj, träna, resa och hitta på saker som man inte hinner annars. Eftersom S jobbar skift känns det som att vi mest springer om varandra här hemma varannan vecka, så av den anledningen känns det extra skönt att vara lediga och hemma samtidigt. Dock ska S jobba en vecka till innan han får 4 veckors semester. 

Vi har inte planerat så mycket på semestern utan kommer planera mer allt eftersom. Men det blir en vecka i Skåne, eventuellt en tur till Eskilstuna, Stockholm ett par dagar, Liseberg och sen dagsutflykter! 

Jag har rensat här hemma för jag är så trött på allt som ligger som man varken har glädje eller användning av, så har jag lagt ut en del på facebook-loppisen och hoppas på att bli av med mycket. Resten tar jag med ner till Skåne för vi ska stå på loppis i Ronneby och sälja en dag. Vi gjorde det förra året och det var massor med folk! 

Pengarna som jag får in för det jag säljer brukar jag spara, och om jag sedan hittar något annat jag vill köpa tar jag av dem. Nu har jag dock redan skrivit en önskelista och planerat lite inköp. Jag samlar på Mateus-porslin och har tre uppläggningsfat och en stor ostronskål, men jag vill utöka min samling med en hel del. Tallrikar med spetskant, ostronskål mellan och liten, tårtfat och skålar... Så det är bara att börja spara för det kostar skjortan! 

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: