10 juni 2013

Inspireras av hus

Idag har vi varit och kollat på ett litet radhus i Fröafall. Vi kikade mest för att få en uppfattning om storleken och vi kom ganska snabbt fram till att det var för litet. Det var ca 80 kvm och vår lägenhet är ca 87 kvm. Mysig liten trädgård som hade varit bra för Loke, men vi skulle inte ens få plats med de möbler vi har idag och tanken med att köpa ett hus är ju att bygga något för framtiden, inte byta till mindre. Dessutom så var det en bostadsrätt med en hyra på ca 3600 kr i månaden, och när driftkostnader, ränta och amortering tillkommer skulle det kosta oss ungefär lika mycket som en mindre villa. Så vi väljer hellre något eget!

När jag ändå pratar om hus kan jag passa på att visa denna underbara villa som kom ut till försäljning idag. Hade jag varit något rikare och äldre än idag hade jag inte tvekat en sekund!
Utropspriset är 2 300 000 kr.


 Så snyggt med liggande panel och vita väggar på altanen! Känns mer som ett vardagsrum än uterum!


Stor utbyggnad med högt i tak!


Nu är det ju planlösningen och alla ytskikten man ska titta mest på, men jag kan ju inte låta bli att glädjas åt och inspireras av när det säljs hus där ägarna har samma stil som jag!

 Överkastet från Lexington är underbart!

 Tänk er två raka stora Howard-soffor vända mot varandra!

Så fint att inreda barnrum med bruna detaljer! Passar ju både till pojkar och flickor. Bara att addera detaljer i den färg som önskas! Återigen överkast och kuddar från Lexington. Hade möjlighet att köpa ett brunt överkast från Lexington billigt en gång. Behöver jag säga att jag ångrar att jag inte gjorde det?

 Och vem hade tackat nej till den här relax-avdelningen med bubbelbad och bastu i källaren? 

Tyvärr finns det inte en möjlighet i världen att vi kan köpa ett så dyrt hus, men det är alltid kul att inspireras! Min hus-längtan växer mer och mer för varje dag, men det gäller att hitta rätt. Tills vidare får jag visualisera hur mamma och pappas hus skulle se ut om jag fick gå loss med mina idéer, för vem vet, förhoppningsvis tar vi över det en dag!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: