04 juni 2013

Boktips


Ibland när jag kikar in här på kvällarna är ni så många som kikat in under dagen, så jag känner att det är bäst att ge er en uppdatering så ni inte blir besvikna nästa gång ni tittar in! 

Idag har jag jobbat hela dagen, men det är inte klokt vad tiden springer iväg! Vi har mycket att göra inför studenten och det mesta som säljs ska slås in som paket, vilket är jättekul! Efter jobbet skyndade jag mig hem och gick en halvtimmes promenad med gossen. Sen gick jag vidare till Julia för att umgås med henne och Carro. Vi har mycket att göra alla tre men får försöka hinna ses när det går. Är så tacksam för att jag har så fina vänner! Nu är jag hemma hos gossen igen och jag tänkte snart krypa ner i sängen och läsa lite. 

Läsa är något som jag gör i perioder. Nu har jag köpt på mig lite böcker och laddat inför sommaren, så nu känns det kul när jag har många bra som väntar. Jag har läst Alex Schulmans bok "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött" som handlar om när han träffade sin fru Amanda (jag tycker mycket om systrarna Hannah och Amanda, så därför var det kul att läsa om dem). Har även läst ut "Himlen finns på riktigt" som handlar om en pojkes historia om när han var sjuk och fick komma till himlen. Hans familj är kristen och boken är därför kopplad till kristendomen och händelser i bibeln. Vill så gärna tro att det finns något mer än den värld vi lever i, men jag är skeptisk. Kan tro lite på spöken, men tror inte att det är kopplat till någon religion. Vill gärna uppleva saker själv innan jag kan tro på dem till 100 %. 

Just nu läser jag "Jag lever, pappa" som handlar om attacken på Utøya. Man får följa Siri som upplever allt på ön och samtidigt hennes pappa som försöker att hitta sin dotter. Eftersom jag läste mycket i tidningarna för två år sen när det hände så vet jag ju redan händelseförloppet, men det är intressant att få en inblick i hur det verkligen var.

Fördelen med att jobba i en delvis bokhandel är att jag får se alla nya böcker som kommer ut och har stor koll på vad som är aktuellt. Har även möjlighet att spana och klura på böcker som jag själv vill läsa. Har faktiskt gjort en lista, så det är bara att beta av. En efter en!

MÅNGA KRAMAR 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade din blogg av en slump för att jag jagar en sjal i rosa och guld och du hade en PERFEKT på din förra blogg ;) skulle gärna veta hur jag får tag på en likadan- helst igår :S

Hur som helst: mycket bra mix i din blogg, och en bra atmosfär här- jag kommer definitivt att fortsätta att titta in :)