06 maj 2013

Kondition


Idag har jag haft en riktigt bra dag, som de flesta faktiskt! Är så tacksam för att våren verkligen är här på riktigt, blir pigg av ljuset, mår bra i kropp och knopp, har ett roligt jobb med fina kollegor, en fin fästman, bästa vovven och världens finaste nära & kära. 
Kärlek till er!

Efter jobbet gav jag och Loke oss ut på en lång promenad med Julia & Carro. Efter en bit kom vi på att vi kunde springa, så vi körde intervaller! Det är så skönt att jag har byggt upp min kondition och den är hundra gånger bättre än den var innan jag började träna. Jag har alltid hatat att springa, men nu orkar jag så mycket mer och därför blir det roligt. Dessutom orkar jag ju mer och mer för varje gång! Någon som behöver träna sin kondition är Loke, så jag tror faktiskt att jag ska börja springa med honom. Han kämpade på bra idag och vi stannade halvvägs så han fick dricka vatten. Men när vi var 20 meter hemifrån tyckte han att det räckte, så han la sig mitt på gatan och vägrade röra på sig. Lilla skrutten! Då var han trött!
Lyssnade inte alls när jag lockade på honom, men så kom jag på att jag kunde prassla lite med bajspåsen, och då minsann passade det att komma. Godisgris!

Nu ligger vi båda i soffan och vilar! 
Snart är det nog läggdags för min del... tänkte gå upp tidigt i morgon så jag hinner sitta på balkongen och njuta av solen innan jag ska vara inne och jobba hela dagen.

KRAMIS


Inga kommentarer: