05 maj 2013

- 12 kg


ÄNTLIGEN!
Jag har nått mitt första mål, att gå ned 12 kg!

Det tog mig ca 14 veckor, och det känns som en hälsosam takt för att kroppen ska hinna med. Nu har jag siktet inställt på nästa mål som är -17 kg. Då hamnar jag på ett nytt tio-tal igen och det skulle kännas så himla häftigt! Ska fortsätta som jag gjort med kost och träning, men vara noggrann med att räkna kalorier för det har jag slarvat med den senaste månaden. Dock har jag bra koll på vad jag äter så jag har nog ätit ungefär så många kalorier som jag vill få i mig ändå. 

I går jobbade jag till 14, sen gick jag direkt och tränade. Blev 30 min på bandet med både intervaller och gång med maximal lutning. Sen körde jag ett antal mag-övningar innan S hämtade mig och vi åkte och storhandlade. På kvällen kom mamma & pappa till oss och kikade på GP speedway. Jag lagade varm smörgåstårta och det blev faktiskt även en äppelpaj till efterrätt!
Gott gott!

Idag har vi inte gjort så mycket. Slappat, tvättat och läst! Har börjat läsa mer och mer och har faktiskt gjort en lista på böcker som jag vill avverka under sommaren. I morgon är det jag som går till biblioteket på lunchen!

HA DET GÖTT

Inga kommentarer: