07 maj 2013

Spring och sol


Hej och hå vad dagarna springer iväg! 
Har jobbat hela dagen medans många andra varit ute och njutit av det underbara vädret. Satt ute en liten stund på lunchen och blev faktiskt röd på den lilla stunden. Dags att köpa solskydds-kräm! Extra viktigt nu på våren när solen är stark och huden inte är van vid strålningen. Man blir inte mindre brun för att man smörjer med hög solskyddsfaktor, snarare tvärtom eftersom man inte bränner sig och solbrännan sitter därför längre. Det är skrämmande när man läser om hur många fler som drabbas av hudcancer, och mycket kan man förebygga bara genom att använda hög solskyddsfaktor. Så smörj på! 

Nu var det inte solskydd som det här inlägget skulle handla om, utan jag ville mest kika in och skryta lite med att jag och Loke gav oss ut på en liten spring-tur när jag kom hem från jobbet. Försöker att klämma in motion lite här och där eftersom jag inte har tid att gå till gymmet den här veckan... Nu ska jag köra ett litet benpass innan det är läggdags!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: