24 april 2013

Skenet bedrar


Blå himmel och strålande sol var det i morse när jag satt på balkongen.
Blev till och med så varmt att jag fick gå in när jag skulle äta min frukost! Trodde att det skulle vara fint hela dagen, men tji fick jag. När jag slutade vid fyra regnade och blåste det... Gick hem till Julia och drack kaffe med Carro. Massa mysigt prat, som vanligt! 

Nu har jag tagit plats i soffan, mätt och belåten!
Tänkte dela med mig av veckans meny, eftersom ni undrar vad vi äter...

Måndag: Fläskfilé med grönsaker och vitlökssås
Tisdag: Pasta med pastasås av skinka, soltorkade tomater, basilika och matlagningsgrädde (lite fusk med både pasta och grädde, men man måste få äta sånt ibland)
Onsdag: Fläskpannkaka
Torsdag: Ugns-lagad bacon-inlindad kycklingfilé med soltorkade tomater och basilikasås.
Fredag: Varma mackor med valfritt pålägg

Som jag sagt innan, ganska vanlig mat!
Den här veckan har vi inte storhandlat, utan jag gick runt på Coop igår kväll med noll inspiration och försökte komma på mat till veckan som inte skulle kosta allt för mycket, gå smidigt att laga och vara gott i matlåda... Till helgen tänkte jag sätta mig ner i lugn och ro och gå igenom alla våra kokböcker och skriva listor på recept som vi kan testa och laga framöver. Behöver inspiration!

KRAMAR

Inga kommentarer: