28 april 2013

Underbar helg

Åhh vilken bra helg vi haft! Jag jobbade i lördags och efter jag slutat mötte jag upp Petra för ett ryggpass på gymmet. Det gick bra och känns faktiskt lite idag! Sen åkte jag hem och duschade och gjorde mig i ordning... För på kvällen hade jag och S bokat bord på Strandbaren för en väldigt försenad födelsedagsmiddag. Vi tänkte äta grillbuffé men det serverades ingen buffé just igår, även fast de annonserat och det till och med stod en skylt utanför som marknadsförde buffén. Snopet! Blev besviken då vi sett fram emot alla goda sallader och kött, men vi beställde grillpanna istället. Inte samma sak men vi fick gott kött i alla fall!


Kyckling, fläskfilé och oxfilé med fyra olika såser och klyftpotatis som man själv fick plocka ur en panna och skålar. Det var en mysig dejt som vi ska göra om snart, när de serverar den riktiga buffén!

Bild från annonsen. När jag visade S den frågade han om det inte var hemma hos oss?
Samma stil men inte samma saker, dock hade jag inte tackat nej till skåpet!
Det står högt upp på min inköps-lista dagen vi flyttar till hus.

Ni som följt min blogg ett tag vet att jag pratat om en kökssoffa från Jysk som jag varit sugen på att köpa. Dock har jag inte haft råd och har väntat in att den ska komma på extrapris. Men så igår dök det upp en på loppisen och efter lite övervägning bestämde jag mig för att köpa den! De flesta kökssoffor är 180-190 cm, men denna är lite nättare med sina 150 cm. Tanken är att ha den i köket, men blir det för trångt får vi hitta ett annat ställe. Blir skönt med lite mer förvaring! Har inte bestämt när den ska hämtas men förhoppningsvis blir det i veckan!


Idag ägnade jag förmiddagen åt att tvätta. Sen åkte vi upp till mamma & pappa där vi städade bilen ordentligt invändigt. Det var inte länge sedan som den var inlämnad för tvätt, men det blir ju skitigt så fort, och särskilt när man har en hund som hårar! 

I kväll har jag även hunnit med ett pass på gymmet med Petra. Jag värmde upp med att bränna 110 kalorier på cross-trainer, sen körde jag intervaller på löp-bandet. Sist jag körde gick jag i 3 min och sprang i 2 min. Nu gick jag i 5 min och sprang i 5 min. Stora framsteg! Men det kändes lätt idag och jag kunde andas bra, så jag syresatte kroppen ordentligt. Innan jag började träna hatade jag att springa för jag kunde inte ta ordentliga andetag utan kippade mer efter luft. Det är verkligen stor skillnad på mitt flås nu mot då!
Efter konditionsträningen körde vi ett tabata-set med squats med vikter, sumo-squats och utfall med vikter. Vi körde i 30 sekunder och vilade 10 sek, i 3 min. Kanske inte låter så jobbigt, men tro mig, mjölksyran är inte att leka med! Hoppas det känns i morgon!

Efter träningen åkte jag hem och lagade köttbullar, sås och potatis med assistans av S.
Så nu är matlådorna fixade tills i morgon. Jag hade en lucka i schemat men får hoppa in och jobba i morgon, så nu måste jag lägga mig så jag hinner få min sömn och musklerna får återhämta sig!

GODNATT

Inga kommentarer: