23 april 2013

Sötsug


Inte blev mitt sötsug mindre av att denna underbara bok anlände till butiken idag. Magisk sommar med Hannah och Amanda! Otroligt vacker bok som jag gärna skulle ha stå framme!

Idag på lunchen skulle jag springa till ÖB och handla lite snabbt. Då slog det till. Sötsuget. Och inte lite heller! Gick runt bland hyllorna och kände hur den ena påsen efter den andra talade till mig, men jag köpte en leksak till Loke istället. När jag var på väg hem efter jobbet behövde jag handla mat, så gick in på Coop. Och det var samma sak där. Glass, kladdkaka, godis, chokladmousse... allt var jag sugen på! Jag vet att det är för att jag åt lite godsaker i helgen som jag får sötsug nu. Därför intalade jag mig själv att det kommer inte bli lättare om jag köper något nu, så jag lät bli. Gav mig själv en klapp på axeln och handlade bara det som behövdes istället! 

När jag har uppehåll från godsaker försvinner sötsuget och jag känner så tydligt sambandet. Är jag inte sugen så är det också 100 gånger lättare att tacka nej när jag blir bjuden. Till er som har problem med sötsug är mitt råd att ge det en vecka. Uteslut så mycket socker som möjligt, inklusive den i maten, och du kommer märka skillnad! Det är så skönt att slippa suget och kunna uppskatta god mat istället för godsaker!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: