18 april 2013

Vilja, beslutsamhet och tro


Igår kväll färgade jag håret. Är för det mesta min egna frisör och både klipper och färgar som jag vill ha det! Det blev en mörkbrun nyans, så snabbt tröttnade jag på det lila! Tyckte det var fint men utväxten syntes så fort och särskilt när solen lyste, så jag återgick till en mörkbrun nyans. Efter jag duschat flätade jag håret och sov med flätorna, så var det vågigt och torrt när jag vaknade i morse! Mitt hår är tjockt, glansigt och ganska styvt, så jag kan aldrig bara slänga ihop en snygg lös knut eller lös fläta, men när jag flätat håret får jag mer volym och det blir en annan känsla! 

Knäppte lite bilder snabbt i morse och satte ihop en ny jämförelsebild för mina resultat. Bilden till vänster är tagen 7 januari och den högra som sagt idag. Cirka 10 kilo skiljer bilderna åt. Eftersom jag inte varit duktig med träningen i mars så har jag inte nått så långt som jag önskar kroppsmässigt, men jag har tappat i vikt och det är såklart bra! Nu vill jag nå mitt första mål (2 kg kvar) och sen gå ned ytterligare 5 kg så musklerna kommer fram bättre. Självklart måste jag fortsätta att bygga muskler och lägga krut på styrketräningen för att nå de resultat jag vill. 

Att ha mål har hela tiden varit viktigt för mig. Tidigare när jag försökt gå ned i vikt har jag aldrig gjort det helhjärtat. Nu bestämde jag mig och satte upp medvetet höga mål för att ha något att arbeta emot. Självklart har jag haft delmål på vägen och blivit glad för varje kilo som jag lyckats gå ner, men det har hela tiden varit en vikt som jag haft i huvudet som min "önskevikt". Nu när jag snart är där känner jag att jag är långt ifrån där jag vill, och det har inte att göra med att jag har dålig självinsikt och känner mig tjock, för det gör jag inte. Det har att göra med mitt intresse för styrketräning och för att jag vill ha väl synliga muskler. Det kommer att ta tid, det är jag medveten om, men det är lättare att hitta motivationen när jag har mål att arbeta emot. Jag har alltid som mål att öka i vikt när vi kör maskiner eller fria vikter, orka fler reps, bränna x-antal kalorier på cross-traineer eller bandet, lära mig tycka om löpning mm, utöver mitt mål att gå ner i vikt. Det viktigaste är att man utgår från sig själv och sätter realistiska mål som man själv TROR att man kan nå. Tvivlar man från början är det ingen idé. Jag har viljan, beslutsamheten och tron och kommer fortsätta tills jag är nöjd!

KRAMAR

Inga kommentarer: