21 april 2013

Älskade Eskilstuna

Helgen har vi spenderat i Eskilstuna tillsammans med mamma och pappa. Som jag längtat efter att åka upp!
Som alltid sov vi hos min moster Gun. Vi åkte efter lunch i fredags och kom fram vid halv fem.
Då kom mitt kusinbarn Michelle och hennes kille och fikade. Sen på kvällen kom även kusin Jenny och hennes Micke och åt tacos.


Under natten blev det inte många timmars sömn för den här filuren som var orolig. Var ute med honom vid fyra för han satt vid sovrumsdörren och gnällde. Men han ville ut till mamma och pappa som sov i rummet bredvid. Vid klockan sex satt han klarvaken och stirrade på mig, så jag gick upp och gick ut och gick en timme med honom. Var jättehärligt att gå i soluppgången när staden vaknade till liv! När vi kom in igen duschade jag och gjorde mig klar, sen somnade Loke och jag satt själv och väntade på att de andra skulle gå upp!


Älskade huset 


Hade tid över när jag väntade så knäppte lite bilder!


I lördags åkte jag och S en runda på stan. Först till Underbara Hem och sedan till Inn & Finn.
Jag köpte fina zinkboxar som jag velat ha, men som jag tyckt varit lite dyra. På underbara hem hittade jag dem för 159 kr styck så köpte två. Köpte även vita trä-hjärtan i två storlekar och en liten mjölk-kanna.

Sedan åkte jag, S och pappa ut till Sundbyholm. Det är ett slott som ligger lite utanför Eskilstuna med en småbåtshamn och fina omgivningar. Nu låg det ju inga båtar i men det var fint att gå och titta ändå!



Kanske känner ni igen slottet från Bonde Söker Fru?


Ute vid Sundbyholm var det skyltat till en runristning, så vi åkte dit och kollade. Ristningen löd "Sigrid gjorde denna bro, Alriks moder Orms dotter, för själen Holmgers Sigröds fader hennes make". 


På eftermiddagen åkte vi till mormor och fikade. Då kom även min andra moster Lisa och hennes Janne.
Loke passade på att gosa och busa med alla. Sitta knä vill han gärna göra!


Mys med mormor 

Idag åkte vi en sväng ut till Tuna Park för jag ville prova jeansshorts, men det blev inget köp!
Sen kom Jenny och Micke förbi en sväng igen och fikade innan vi åkte hemåt.

Som alltid går helgen så himla fort, men jag är tacksam för att vi åkte upp. Jag behöver komma upp och andas lite Eskilstuna, särskilt på våren, annars blir det inte vår på riktigt! 
Tack älskade Gun för helgen!

MÅNGA KRAMAR

Inga kommentarer: