16 mars 2013

Yoghurtglass

Bild: Ica
Jag har jobbat nu fredag och lördag. Skönt att komma igång igen efter soff-läget hela veckan!
Efter jobbet idag gick jag förbi Julia och drack kaffe. Där var även Carro så vi hann ses en liten stund! Efter fikat gick jag hem och hämtade Loke och sen gav vi oss ut på en promenad runt stan. 

Annars har vi inga större planer för helgen mer än en tvätthög som behöver tvättas och ett kylskåp som behöver fyllas inför veckan. Jag är väldigt sugen på frukt så ska köpa hem ananas, passionsfrukt och mango för att lyxa till det lite. Så sällan man köper såna godare frukter! Såg på Jamie Olivers Middag på 30 min innan och han krossade mynta med socker som han sedan strödde över frukten och serverade till yoghurt. Ska absolut testas! 

Ska även testa att göra egen yoghurt-glass med mango och hallon. Det verkar vara så enkelt!
Man mixar 3 dl yoghurt (grekisk eller turkisk), 500 gram valfria bär, 1/2 florsocker och limesaft. Sen in i frysen tills det får önskad konsistens. Kan det bli enklare? Recept hittar ni  här.

Idag fick jag en oväntad kommentar från en föredetta klasskamrat som jag nog inte träffat sedan examen. Hon sa att hon knappt kände igen mig för jag blivit så smal. Det var roligt att höra! Känns alltid extra roligt att höra från någon man inte träffat på ett tag för de ser ju verkligen skillnaden.

KRAMAR


Inga kommentarer: