14 mars 2013

- 8 kg




De senaste veckorna innan jag blev sjuk har jag tyvärr inte haft varken tid, ork, lust eller inspiration till att träna. Jag har tränat, men inte 4-6 gånger i veckan som jag vill och borde, utan 2-3 gånger och lite hemma. Jag hade det där jäkla skoskavet, sen fick jag ont i ljumsken. Och nu har jag varit sjuk. Dock har jag fortsatt att räkna kalorier som vanligt även fast jag ätit onyttigt då och då. I alla fall så ser jag fram emot att bli frisk så jag kan komma igång med träningen igen! Det kanske är just ett ofrivilligt uppehåll som jag behöver för att hitta tillbaka till gnistan som fanns där innan...

Sent i höstas beställde jag ett par leggings som såg ut som jeans fast med dragkedja i sidan. De kostade bara 99 kr så jag tänkte att jag kunde chansa och tog ett par i 42. Kunde jag ha dem? Inte en chans. Fick inte ens upp dem ordentligt. Ett tag efter jag börjat träna testade jag dem igen, då fick jag på mig dem med nöd och näppe. Men när jag reste mig från sängen sprack hela dragkedjan upp, så det var bara att försöka lirka sig ur dem och konstantera att de byxorna skulle jag inte komma i på ett bra tag. I morse kom jag att tänka på dem och gav dem en ny chans. Nu kom jag i dem utan problem och det är verkligen ett bevis på att de senaste två månaderna lönat sig. Dock litar jag inte riktigt på dragkedjan så de får ligga ett tag till...

Tänkte dela med mig av mina resultat så här långt! Jag har alltså räknat kalorier sedan den 28 januari. Snart två månader. Idag visade vågen -8 kg! Lite hjälp på traven har den fått nu när jag varit sjuk och det är säkerligen inte bara fett som försvunnit, tyvärr. Lär märkas på gymmet sen! Så vad har 8 kg inneburit i centimeter?

Midja: -3 cm
Mage: -5 cm
Lår: -3,5 cm
Vad: +0,5 cm
Överarm: +1 cm
Rumpa: -6 cm

Sakta men säkert blir jag mindre och mindre. Ser fram emot att ge järnet nu i två månader till och se vilka resultat jag kan uppnå! Min målvikt SKA JAG NÅ. Och jag har redan siktet inställt på en ny målvikt då jag insett att jag inte kommer vara nöjd med att tappa 4 kg till, det krävs 5 kg ytterligare. 
Men det ska jag fixa!


MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: