09 mars 2013

Värd





Oj, oj, oj! Tji fick pressen som tippat Yohio som vinnare. Och tji fick alla som röstat på honom. Fina, fina Robin är så värd att vinna och är det någon jag unnar en seger är det honom. Som jag skrev innan var min favorit Begging men när de framförde sina bidrag tyckte jag Robin sken lite extra och låten har bara växt mer och mer för varje gång jag hört den. Han fick min röst ikväll och när resultatet av befolkningens röster kom slog hjärtat dubbla slag och jag hoppade i soffan! Vilken lycka!

Självklart förstår jag de som är besvikna över att Yohio inte vann, han fick ju trots allt flest röster. Men jag tror det är viktigt med en internationell jury för det har ju tidigare visat sig att svenska folkets musiksmak inte gått hem i Europa. Sedan juryn infördes har det däremot gått betydligt bättre. Se bara på Eric Saade och Loreen! Sen tycker jag inte att de som inte röstade själva kan komma i efterhand och säga att "fel låt vann". Alla har sin chans att påverka men tar man den inte får man acceptera resultatet oavsett om det blev enligt sitt eget tycke och smak eller inte!

MÅNGA KRAMAR

Inga kommentarer: