12 mars 2013

Loke 1 år och sjukstuga


Ser ni lilla Loke?





Idag fyller vår älskade lilla plutt 1 år!

Herregud vad tiden går fort och vad han växt från när vi hämtade hem honom. Har nästan glömt bort hur liten har var då för man är så van vid hur stor han är nu. Lilla bebisen! Han har vuxit upp och blivit en väldigt speciell kille! Vill vara nära oss hela tiden och är alltid i samma rum. Sover med oss i sängen och tar mer plats än vi! Rapar, fiser och har alla möjliga ljud för sig. Förstår när man pratar med honom och är verkligen klok. Tycker bäst om att titta på djur-program på tvn! När vi får besök vill han ha något att bära runt på och brukar ta det som ligger närmast oavsett om det är en handske, väska eller tung jobbarsko. Vill gärna bära saker när vi är ute på promenad och inne tar han alla tillfällen i akt att bära runt på klädesplagg och allra helst strumpor. Blir överlycklig av att få springa i skogen och leka med andra hundar. Dock är han stor och klumpig så han hänger inte alltid med i svängarna! Det finns så mycket att skriva om lilla killen, men det viktigaste är att han tillför glädje och kärlek i våra liv och jag kan inte tänka mig vårt liv utan honom. 

Tyvärr så har jag blivit sjuk och åkt på det värsta förkylnings-viruset någonsin! Det började i lördags av att jag hade lite hosta när vi tittade på Melodifestivalen, sen kände jag mig okej på dagen i söndags och vi var och firade älskade Alice som fyllt 7 år (en till som börjar bli stor). När vi kom hem blev jag snabbt dålig och låg i soffan hela kvällen med frossa och huttrade. Jag brukar aldrig ha feber när jag är förkyld så trodde inte att jag hade det, men tog tempen och hade 39,2. Inte konstigt att jag kände mig så risig! I går hade febern gått ned till 38,7 och jag svettades istället av minsta lilla rörelse. Låg största delen av dagen i soffan men en blöt handduk på huvudet. Har försökt att diska och hålla lite ordning här hemma men så fort jag står upp någon minut måste jag sätta mig ned för det känns som jag ska svimma. Har haft två fruktansvärda nätter då jag vaknat alldeles kallsvettig med blöta lakan och inte sovit många timmar. Idag har feber gått ned till 38,2 men jag har så fruktansvärt ont i halsen så jag kan knappt prata, och vi ska inte ens tala om att svälja. Vilken smärta! S köpte Strepsils till mig men de hjälper bara i någon minut, sen är det likadant igen. Och inte nog med det, halsen är tjock av slem som täpper till så jag får svårt att andas och får hostattacker. Det är lika bra att hosta upp skiten, men fy vad ont det gör och det känns som magen vänds ut och in. På tal om magen är det enda jag fått i mig på två dygn några pannkakor och två kiwi. Säkert därför jag lätt blir yr men jag har varken aptit eller är hungrig. Dock är jag himla sugen på nyponsoppa, får be S köpa hem det i morgon! Där fick ni en rejäl redogörelse för mitt tillstånd! Det gör mig inte så mycket att få en liten förkylning, men det här var lite väl tycker jag, i alla fall för mig som aldrig har feber och väldigt sällan blir förkyld överhuvudtaget. 

Stackars Loke. Jag som tänkt köpa paket till honom och ordna med tårta. Dessutom skulle vi på hund-dejt med Rockis och Bellis idag. Nu blev det ingetdera! Får fira skrutten till helgen istället (om jag nu är frisk)... Tur att han inte vet om att han fyller år, bara jag som får dåligt samvete!

MÅNGA KRAMAR 


1 kommentar:

Isabel sa...

Rockis och Loke får leka en annan dag istället! :D krya på dig nu och gratta loke från oss <3