20 mars 2013

Onsdag och feelgood




Dagen inleddes med en sovmorgon, ända tills Loke satte igång och gnälla för han minsann tyckte att vi sovit färdigt. Så det var bara att kliva upp! Vi gick en lång promenad på en timme och Loke var jätteglad för snön som kommit igen. Det är inte jag!

Jag har tänkt ta tag i min utväxt ett tag nu, men inte kunnat bestämma mig för om jag skulle färga samma gamla vanliga eller testa något nytt. Har kikat mycket på mörkt hår med inslag av lila, så idag gjorde jag slag i saken och köpte två paket med brun/lila färg. Hann ångra mig både en och två gånger när färgen satt i, men resultatet blev bra! Känns kul med något nytt!

Ikväll har jag varit barnvakt åt Alice. Vi hade det mysigt och kikade på Bolibompa och allt vad det heter nu för tiden! När jag kom hem lagade jag vitlöks-biffar med tzatsiki och pommes lite snabbt och nu ligger jag och tittar på ett par program som jag missade under kvällen. Brukar inte vara bänkad framför tvn på fasta tider men just onsdagar finns mycket bra att se. Tur att det finns play-tjänster!

På tal om att titta på tv i datorn. Har ni missat underbara Hannah och Amandas program måste ni se dem! Det är feelgood på hög nivå! Varenda avsnitt är sevärt och de finns på deras sajt på Aftonbladet. Programmen gästas av två kändisar, det lagas mat och pratas om allt mellan himmel och jord. Hannah och Amanda är så goa och man kan inte göra annat än le, med och åt dem! Avsnittet ovan är ett av de senaste, med Kristin och Erik som gäster. De hade mycket tänkvärt att prata om och det är nog mitt favoritprogram hittills!

MÅNGA KRAMAR

Inga kommentarer: