19 mars 2013

Nätta tatueringar


Jag har alltid gillat tatueringar som är välgjorda och har ett budskap. På män är det snyggt med större tatueringar, men det kan även vara grymt om det är rätt kvinna att bära upp dem. Annars tycker jag att det är vackrast med små nätta tatueringar på kvinnor, helst black & white. Jag vill tatuera mig i sommar i samband med att S gör en ny. Vad jag ska tatuera har jag tänkt länge på eftersom jag vill att det ska vara något som är personligt och känns unikt för mig. Det får inte vara något som jag kommer att ångra eller som tappar betydelse. Det är så pass personligt att det nästan känns nervöst och lite otryggt att skriva exakt vad det är för texter här, men jag tror inte att någon i min närhet är så dum att de helt plötsligt får för sig att göra en likadan. Självklart får alla tatuera vad de vill, men det här känns verkligen som "mina" tatueringar och de känns som "jag".
Så jag tror ni förstår att jag vill behålla dem så.

En mening som har varit med mig i med och motgång är "Your love makes me strong", den vill jag ha längs ryggraden. Det är en hyllning och kärleksförklaring till alla som har betydelse i mitt liv. Jag har länge letat efter ett typsnitt men inte hittat något som känns rätt, så jag har textat en egen. Sen vill jag ha ordet "believe" bakom örat, som en påminnelse till mig själv att tro på mig själv oavsett vart livet för mig och ett litet hjärta på foten (den minst personliga som jag vill göra mestadels för att det är snyggt). Placeringarna känns väldigt bra och de är lätta att dölja eller framhäva beroende på klädsel. Ska man tatuera sig är det absolut viktigaste att man gör det hos en erfaren tatuerare med en stor portfolio! Den som S ska tatuera sig hos är otroligt duktig och det känns tryggt att de kan göra mina förhållandevis enkla tatueringar.

När det blir återstår att se. Vi ska hänga på luren när de släpper tiderna!
Ser i alla fall fram mot det otroligt mycket!

MÅNGA KRAMAR 

1 kommentar:

Natte sa...

Jag är sugen på en till, håller med om att det är finast att göra en som betyder någonting! Jag har mammas och pappas favoritblommor och ett litet hjärta. har också funderat på hjärta på foten men iom att kenza gjort det (plus en miljon andra efter henne) så funderar jag på en blomma/fjäril för att det är saker so jag älskar!

Det är kul att sitta och pyssla med sin tatuerings design men också mycket beslutsångest hehe :)