26 mars 2013

Grrrip och en tisdag


Jag har inte bara som mål att gå ned i vikt, utan jag har alltid som mål att klara tyngre vikter på gymmet. Dock har jag stött på ett problem ju tyngre jag orkat lyfta, nämligen att jag glider ur greppet.
Vilket har gjort att jag tex bara kunnat göra 7 reps istället för 10. Orken finns där men inte greppet.
Så för att råda bot på detta har jag köpt Grrrip från MM Sports.
Testade lite nu ikväll med vår kettlebell, och det var stor skillnad!
Fick ett stadigt och fast grepp!
Nu ser jag fram emot att testa den på gymmet och se hur många reps jag verkligen klarar av!
Kostar 120 kr och den finns här.

Annars då?
Jo jag jobbade hela dagen idag och det var verkligen en kanon-bra dag!
Hade saker att pyssla med hela tiden och så fort jag gjort klart ett projekt kom jag på ett nytt.
Sen hade vi många trevliga kunder som förgyllde dagen!
Fick skjuts av mamma hem, och väl hemma tog jag tag i tvätt, disk och matlagning.
Lagom till klockan 20:00 kunde jag sätta mig i soffan.
Har slötittat lite på tv men tröttnade efter ett tag och gav mig på ett träningspass med fokus på ben.
Eftersom jag inte tränat på så länge kommer jag säkert vakna med träningsvärk i morgon.
Hat-kärlek på hög nivå!

Och vet ni vad?
Jag har varit så himla sugen på att köpa lite nya kläder, så jag gjorde faktiskt en beställning på H&M ikväll.
Fyra linnen, en klänning, en badrumsmatta, ett par boots och en tröja fick det bli.
Byxor aktar jag mig för att köpa eftersom jag inte riktigt vet vilken storlek jag har, men på överdelar har jag oftast haft 40 innan, så det kändes bra att kunna beställa 38 nu istället.
Hoppas bara att allt passar!

KRAMAR 

Inga kommentarer: