27 mars 2013

Påskäggs-mysteriet



Igår gjorde jag i ordning några påskägg med godis! Det största tänkte jag ge till S och för att han inte skulle se det gömde jag det under ett överkast i en korg i sovrummet. När S kom hem på kvällen hade jag lagt mig men han satte sig i sängen och vi pratade lite. Efter en stund tänkte han sätta sig vid datorn och gick in i vardagsrummet. Då hör jag "Vad har du gjort med påskägget???", vadå påskägget svarar jag och rusar upp. När jag kommer in i vardagsrummet ligger det stora påskägget på golvet, öppnat med lagom mängd godis fördelat i bägge halvorna. Såklart misstänkte vi direkt Loke, men när jag höll fram påskägget till honom för att han skulle ta det kunde han inte bita kring det. Så frågan är hur tusan det hamnade i vardagsrummet? Om Loke nu mot förmodan lyckats få fram det under överkastet, burit det till vardagsrummet och fått upp det, är det ett under att det inte öppnades på vägen dit och allt trillade ut. Mystiskt!

Med denna lilla historia vill jag önska er...

GLAD PÅSK


Inga kommentarer: