06 mars 2013

Onsdag och tankar


Så här kan det se ut när vi köttar på gymmet!
Jag kommer troligen alltid att vara rund om rumpan och ha kraftigare ben, för det är så jag är byggd genetiskt och det är där min vikt sätter sig. För varje dag som går försvinner några gram fett och ersätts med muskler, så småningom när jag nått en kropp jag känner mig nöjd med kommer rumpan och benen vara muskler som jag kan känna mig stolt över. I och med träningen har jag ändrat mitt tänk, och för det mesta känner jag mig stolt över min kropp. Stolt över de resultat jag nått.
Jag fokuserar på det som känns positivt istället för det jag är missnöjd med!


Många undrar hur jag orkar räkna kalorier och äta så lite som jag gör.
Men jag tycker inte alls att det är jobbigt!

Eftersom jag räknar kalorier är jag mer medveten om vad jag kan äta och hur mycket. Jag gör medvetna val och har helt slutat småäta som jag gjorde innan. Jag har inte helt slutat äta godis och sötsaker, men jag köper inget varje helg som innan, och eftersom jag räknar är det lättare att välja bort sötsaker när jag vet hur mycket det "kostar". Det är inte värt att äta en bulle till kaffet eftersom jag då får snåla resten av dagen.
Äter mig hellre mätt på näringsrik mat som jag står mig länge på.
Jag är sällan hungrig!

Ovan har jag blandat kvarg med 1 % fett, en skivad banan och hallon.
Jättegott efter träning eller som en lättare lunch!

Den här skjortan är en av mina absoluta favoriter och den har hängt med ett par år. I januari kunde jag knäppa en av knapparna under bysten, men när jag tog ett djupt andetag eller satte mig ner åkte den upp.
Blev faktiskt själv förvånad när jag hade skjortan på jobbet häromdagen.
Jag kunde knäppa varenda knapp och det var dessutom med god marginal!
Även på bilden från sidan är skjortan helt knäppt.
Herregud, tänk att jag fyllde ut det utrymmet innan!

Jag kan ofta känna att det inte händer så mycket med kroppen fast jag går ner i vikt, men jag antar att man glömmer snabbt... Känner mig som jag alltid gjort men ser inte likadan ut.


Ikväll fick det bli ost och skink-paj med sallad!
Paj är verkligen underskattat. Gott och otroligt enkelt att laga!

PUSS OCH KRAM


Inga kommentarer: