04 mars 2013

Motiverat


Idag spenderade jag några timmar på gymmet tillsammans med Petra. Vi körde axlar och triceps. Kändes att jag inte kört det på ett tag men det var härligt att komma igång igen. Såg en grymt vältränad kvinna 30+ på gymmet. Det gav mig massvis med motivation för kan hon som säkert fött ett eller flera barn se så otroligt bra ut kan minsann jag! 

Mamma och pappas datorn har hängt på sista versen ett tag och i helgen gav den upp helt. Så ikväll åkte vi till Jönköping för att köpa en ny. Vi köpte den på Media Markt och jag passade på att köpa hörlurar eftersom jag dragit sönder mina förra på gymmet. Vi åkte även till A6 där jag hittade nya skor och så blev det en sväng på Ikea eftersom vårt ljusförråd behövde fyllas på. Jag behövde verkligen nya skor. Känns som alla mina vardagsskor gått sönder en efter en. Häromdagen när jag var ute och gick en lång sväng med Loke lossnade halva sulan på de kängor jag använt nu i vinter (dålig kvalitet, uppenbarligen). Letade då fram ett par som jag hade förr förra våren som inte är lämpade för vinter-väglag. Märkte dock snart att de läckte in och idag när jag skulle sätta mig i bilen halkade jag och föll rakt på höften. Tur att man fortfarande har kvar lite fläsk som dämpade fallet! Sedan har jag ett par ljusbruna stövlar som hängt med ett par år, som är varma och fodrade, men som spruckit lite här och var. Ja, ungefär så såg det ut på skofronten här hemma. Eller förresten, får ju inte glömma mina gröna gummistövlar. Kanon för hund-promenader men livsfarliga när det fryser på och inte direkt något jag vill bära på jobbet. Så jag tycker det var motiverat med lite nya skor. Köpte ett par stövlar eftersom det var det jag behövde mest, sedan två skor som funkar nu i vår!
Mycket nöjd!

I morgon ska jag jobba hela dagen så det blir inte mycket mer än promenad med Loke på morgonen och sen hem och fixa mat på kvällen. Men jag ska försöka klämma in lite hemma-träning. Är sugen på att ge magen en omgång!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: