04 februari 2013

Vacker helg







Vilken underbar helg vi haft!

I lördags jobbade jag 10.30-13.30, sedan hade jag sällskap av Petra på gymmet. Hon visade mig lite TRX-övningar och jisses vad jag bävar inför passet jag bokat in med syrran näst nästa onsdag. Men jag måste testa! På kvällen kom Petra till oss och vi lagade fläskfilé i ugn med klyftpotatis och bea. Supergott! Sedan tittade vi såklart på Melodifestivalen och våra två favoriter gick vidare till final! 

I söndags vaknade vi till fint väder och jag hoppades att det skulle hålla i sig så vi kunde gå en lång runda med Loke i solskenet. Men lagom tills vi var klara hade det mulnat på. Vi tog bilen och åkte ut till Romarnäs som ligger strax utanför stan. Där gick vi en promenad längs sjön och gick även ut på isen en runda. Vi såg flera som åkte långfärdsskridskor så vi tänkte att den nog skulle hålla för oss också! Under tiden vi gick klarnade det upp och det blev en riktigt fin eftermiddag! Jag sa till S att nästa gång får vi ta med oss matsäck och njuta en längre stund!

Efter vår utflykt åkte jag till gymmet och körde ett pass själv. Totalt tränade jag sex dagar förra veckan, och det var utan att det kändes jobbigt att gå dit! Snarare är det tvärtom, jag mår dåligt om jag inte tränar! Nu har jag även börjat räkna kalorier, så jag äter ca 1300 kalorier per dag och hoppas att det kommer sätta fart på viktnedgången! 

Idag har jag haft en toppenmåndag med Julia. Vi gick en runda på stan och hamnade sedan på Golden Thai där vi åt deras goda buffé. Mycket kyckling och wokade grönsaker, ris och jordnötssås slank ner! Tur att maten (förutom riset och såsen) är kalorisnål. Efter maten gick vi hem och vilade ett par timmar innan vi styrde mot gymmet. 

Jag har inte känt att jag kommit igång ordentligt med förbränningen på cross-trainern. Även fast jag kört 30 min och bränt 400 kalorier har jag inte svettats som jag önskat. Så idag körde vi 37 min och jag ökade motståndet till 30, 50 och ibland 60. Det hjälpte! Kom upp i 500 kalorier så kände mig nöjd. Vi fortsatte sedan med axlar, bröst, rygg, plankan och rodd. För skojs skull tog vi tid på plankan och jag stod 1 min och 31 sek. Nu har jag något att slå nästa gång! 

Nu väntar jobb tisdag och onsdag, men jag ska nog se till att klämma in träning också!


MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: