30 januari 2013

Järn i elden


Godaste kvälls-maten efter träning!


Vem kan det vara som sitter här och väntar på "mormor" och "morfar"?


Lilla Loke-toke!

Idag har jag haft många järn i elden! 
Efter jag vaknat åkte jag iväg och handlade. När jag kom hem bakade jag ett gäng banan och kokos-muffins och en sockerkaka med kokos. Sen städade jag lite och efter att S åkt till jobbet hoppade jag in i duschen och gjorde mig i ordning. På eftermiddagen kom mamma och pappa på fika och de körde mig även till träningen!

Var inte så peppad idag för jag hade inte sällskap av någon, men är glad att jag åkte dit och kämpade själv!
Blev som vanligt 30 min cross-trainer och sen axlar/armar (roligt att köra med fria vikter för jag ser att mina axlar formas). Känns som att det kan bli tråkigt i längden att alltid köra cross-trainer men det är en bra uppvärmning och förbränningen kommer igång! Idag gick 30 minuter väldigt snabbt, så ska nästan testa att öka till 40 min om jag känner mig pigg nästa gång. Ska även testa ett annat program. Har varvat mellan viktminskning och cardio men det finns ju typ åtta till att välja bland så ska minsann testa lite andra framöver. På tal om att testa så ska jag även testa på TRX, men det fanns inga tider att boka varken denna eller nästa vecka så får skjuta det på framtiden. Någon som testat? Vad tycker ni? 

När jag kom hem från träningen blev det ett efterlängtat kvällsmål i form av kvarg mixat med hallon, riskakor med skinka och lite grönsaker. Tidigare har jag köpt kvarg med 9,5 % fett då de andra varit slut, men idag fanns det med 0,1 % och gud så mycket godare det var! Smakar ju nästan som vanlig yoghurt så det äter jag med nöje!

Nu ska jag pussa på Loke och vänta på att S kommer hem vid halv tolv!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: