14 februari 2013

Resultat



Vet ni hur bra det känns att jag tog bilder i början på min resa så jag har något att jämföra med nu?
OTROLIGT BRA! 
Hade jag inte tagit bilderna hade jag verkligen inte förstått hur långt jag kommit och hur mycket min kropp förändrats. Något jag inte gjorde i början var att mäta mig, så vet tyvärr inte hur många centimeter som har försvunnit. Vågen visar - 5 kg och jag vill gå ner 7 kg till innan jag når mitt första mål. Ett tal som jag vill tillbaka till och som jag inte vägt på säkert fem år! Sen kommer jag säkert sätta nya mål, om det handlar om ett nytt tal på vågen eller om att bygga muskler får vi se. Det beror på hur jag ser ut när jag gått ner till första målet! 

Jag älskar verkligen att träna och att äta kontrollerat. Ser det inte som ett tvång eller något som är jobbigt. Ser det som mina nya livsstil! Att räkna kalorier ger en verkligen en reality-check och man förstår hur otroligt mycket kalorier som gömmer sig i mat! Jag kommer självklart inte räkna kalorier för alltid, men det är skönt att veta på ett ungefär hur mycket kalorier livsmedel innehåller och ungefär vad/hur mycket jag kan äta. Känns bra att jag har hittat en metod som fungerar för just mig. Det är ju så himla individuellt, men jag tror på att ha en balans mellan hur mycket kalorier man äter och gör av med på en dag. Sedan välja livsmedel som man blir mätt av och som är bra för kroppen och knoppen! 

Jag uppdaterar dagligen om min resa på Instagram. Ni som inte har en smartphone kan istället kika in här och se bilderna jag lägger upp! Instagram är min ständiga källa till inspiration! Jag följer många fitness-användare och vaknar varje dag till bilder om träning och hälsosam mat!
Sen får jag mycket kommentarer från folk som följer mig och inspireras av det jag gör.
Det om något ger mig kämparglöd!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: