24 januari 2013

Tv-hörnan




Samma hörna i vardagsrummet, fast från tre olika tidpunkter. Första bilden är från i höstas, mellersta från i julas och den sista är så som det ser ut idag! Det har letat sig in mer brunt här hemma och jag gillar den mörka kontrasten mot det vita. De mörkgråa kuddfodralen är av teddy-tyg och de har jag sytt själv. Vi har en fåtölj i vardagsrummet som just nu har ett vitt överkast över sig. Tanken har hela tiden varit att klä fåtöljen i teddy-tyg, men det kostar en del så det har inte blivit av. Nu känner jag mig dock riktigt sugen så det får bestämt bli ett av vårens projekt!
Frågan är bara vilken färg? Beige, ljusgrå eller mörkgrå?

Jisses vad tiden har sprungit iväg ikväll, eller i natt kanske jag ska säga nu!
S somnade tidigt i soffan och jag har kikat på Sveriges Mästerkock, Mia på Grötö och Trinny och Susannah stylar om Sverige på Tv4 Play. Sen blev jag upptagen med att ordna S födelsedagspresent.
Han fyller inte fören 17 februari, så jag är ute i god tid, men det har krävts en del tankeverksamhet och jag har haft svårt för att hitta rätt. Men nu har jag ordnat något som känns riktigt bra och som jag hoppas att han kommer uppskatta! 

MÅNGA KRAMAR

Inga kommentarer: