25 januari 2013

Drömmen









Den dagen vi flyttar till hus hoppas jag att det finns något rum till övers som kan bli en riktig walk-in-closet. Vore så skönt att kunna ha alla kläder samlade på samma ställe och ha struktur och ordning. Självklart skulle det finnas ett sminkbord med smink, parfymer och nagellack, ordentliga speglar från topp till tå och bra förvaring för accessoarer. Och något skönt att sitta på i mitten av rummet!
Det vore drömmen!

I anslutning till vårt sovrum finns något som jag uppskattar väldigt mycket. En klädkammare! Vet inte på hur många kvadratmeter den är, men den är stor nog att gå in i och göra sig i ordning. Dock har den under hösten blivit mer och mer full av sådant som egentligen inte har plats i en klädkammare. Har haft tanken att jag måste rensa några veckor men inte haft varken ork, tid eller lust fören idag. Så nu har vi en fin, välstädad klädkammare där allt hänger och ligger där det ska. Men istället ett sovrum belamrat med allt som tidigare stod i klädkammaren! Ikea-kassar med tvätt, fyra stora kassar med kläder som inte kommer till användning, väskor, sjalar, bälten, lampfötter, lådor med saker som ska säljas, you name it! Jag ska försöka rensa och sälja det som går. Hade varit skönt att lämna bort mycket till loppis, men jag behöver verkligen få ihop lite pengar. Så får se hur mycket jag kan bli av med! Ska ta ett par bilder i morgon i dagsljus och visa er hur fint det blev i klädkammaren! Tror aldrig jag visat den på bloggen förut?

MÅNGA KRAMAR 


1 kommentar:

Tanja sa...

ÅHHH! Sluta, man vill bara ha den dära NUUUU! haha! Så fint verkligen!