22 januari 2013

Beställningar


Något jag har märkt är att träningen går så mycket bättre om jag har en positiv inställning och bra självkänsla. Självklart finns det många bidragande faktorer, men en av dem är vilka träningskläder jag har på mig. Och något jag verkligen saknar i min garderob är bra träningslinnen som andas!
Så efter några kvällars letande och funderande blev det en beställning på Ellos, som faktiskt har ett stort utbud av träningskläder! Hittade dessa linnen från Reebok på rea för 199 kr styck (ord 349 kr), ett par skor för 199 kr (ord 399 kr), ett par tränings-byxor, två vanliga tröjor och sen fick jag ett handduks-set med sex handdukar på köpet. Allt för ca 890 kr! Älskar ryggen på linnena och de har PlayDry-teknologi som transporterar bort fukt från huden. Perfekt för mig som annars kört med bomulls-linnen som suger åt sig allt.
Ikväll passade jag även på att beställa CLA när S beställde sitt casein.
Ska testa och se om jag överhuvudtaget märker någon skillnad, men det kan ju inte vara sämre än att inte äta något kosttillskott?

Om CLA:

CLA, eller konjugerad linolsyra, är en fettförbrännare som främjar viktnedgång och dessutom har en rad andra positiva egenskaper. CLA verkar bland annat antioxidant, sänker kolesterolet och verkar anti-inflammatoriskt genom att hämma syntesen av prostaglandiner i kroppen. Minskade prostaglandinnivåer ökar även kroppens förmåga att frisätta fett från kroppens fettreserver, framför allt bukpartiet, och utnyttja det som energi.
Men framför allt har studier visat att ett intag av CLA gav minskning i fettmassa i kombination med ökad muskelmassa. Den ökade muskelmassan kan i sin tur leda till att öka den vilande ämnesomsättningen, vilket totalt ger en ökad energiförbrukning

Ser fram emot leveransen av mina beställningar, så ska jag köra järnet!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: