30 juli 2012

Pigtittare


I det dunkla ljuset av lampan på skåpet har jag precis målat ett lager på en gammal pigtittare
som kommer från farmor och farfar.
Tidigare var den vinröd/brun och nu är den vit som så mycket annat här hemma!
Den blev genast mycket finare och kommer nog få plats i sovrummet när den blir färdig.

Jag har lite andra projekt på gång. Har köpt två regissör-stolar liknande de vi har på balkongen som jag tänkte måla och eventuellt sy nytt tyg till. Sen fick jag sms från min ena moster om att jag kunde få hennes äpplet-stolar som jag efterlyste i ett tidigare inlägg. Det blev jag väldigt glad för så de ska jag måla och klä om framöver! Mår så bra av att ha projekt att pyssla med, oavsett om det är stora eller små!

MÅNGA KRAMAR
Anna

1 kommentar:

Johanna sa...

Åh, jag hade gärna ägt ett par regissörstolar! Tycker att de är supersnygga! Vart köpte du dina?

Kram Johanna