28 juli 2012

Veckan som gått


Äntligen har solen tittat fram och spridit sin värme!
I onsdags åkte S ner till sin släkt i Skåne, så den här veckan har jag spenderat med vänner och familj. I onsdags var jag uppe hos mamma och pappa och solade. På kvällen träffade jag tjejerna och vi gick ut på sommarstatt. Jag kom aldrig ut på det förra året så det var roligt att i alla fall gå ut en gång i år. Loke sov hos mamma och pappa så jag inte behövde oroa mig för honom.

I torsdags åkte tjej-gänget ut till Romarnäs med Loke och Rockis så de skulle kunna bada. Vi solade mest men vovvarna var i och plaskade och Loke tog några simtag. Var roligt att han vågade när han såg att Rockis simmade! Efter några timmar åkte vi hem till Isabel och fortsatte sola i hennes trädgård. Vi beställde även hemkörning av kebab och satt ute och njöt!
På kvällen var det grillnatta på stan och butikerna hade öppet till nio, så vi tog en kaffe på Gotteriet och kikade i affärer. Fick känslan av att vara utomlands när det var så varmt och butikerna hade öppet på kvällen! Vi alla hittade lite smått och gott. Jag fyndade en guld-färgad tröja på rea, halsband på Åhléns, ny foundation och två vita trä-krukor.

Igår gick jag upp till mamma och pappa för att ta vara på solen. Bekanta till oss skulle komma och fika så jag stannade jag också. Sen kom Petra och hämtade mig och vi åkte ut till Seglarvik för årets första riktiga dopp. Tyvärr var det riktigt kallt och det blev inte bättre av att vi var i och simmade...
På kvällen var det dags för OS-invigningen så då kom Julia och höll mig sällskap.
Verkligen spektakulärt arrangemang! 

Idag har jag och Petra varit på stan på förmiddagen. Jag hittade två fina spets-toppar på Lindex och en tvålpump på Hemtex. Vi tittade även på glasögon till Petra och jag är sugen på att investera i ett par bågar bara för att det är snyggt. När jag var yngre och hade glasögon gillade jag det inte alls, och nu kan jag tänka mig att köpa fast jag inte behöver! 

Ikväll har jag träffat alla tjejerna igen. 
Vi har varit hos Isabel och lagat tacos och haft det mysigt!
Mamma och pappa ville se speedway hos oss så de hade Loke hos sig. 

Loke har blivit jätteduktig på att vara själv hemma!
Under den här tiden som jag varit själv med honom har vi gått från ca en halvtimme till 2,5 timmar som han kan vara själv utan problem. Det gäller bara att rasta honom innan och tajma in när han blir trött, så funkar det jättebra!

Nu mina vänner blev det här ett långt inlägg.
Hoppas allt är bra med er och att ni njuter av sommaren!

MÅNGA KRAMAR
Anna

Inga kommentarer: