27 oktober 2011

Mörka skåp

Bild 1: House of Philia. Bild 2: Google. Bild 3 & 4: Helt Enkelt Bild 5: En mammas dag. Bild 6: Google
Ikväll bjuder jag på bilder från min inspirationsmapp med temat mörka skåp!

Som ni vet målade jag mitt skåp vitt, men egentligen vill jag måla det med svart griffelfärg. Det kanske ni förstår när ni ser bilderna ovan? Dock får det nog vänta tills vi flyttar till hus och kan ha fina kritvita väggar! Skåpet på bild nr 5 tycker jag ser ut som Hemnes från IKEA. Det kanske man kan hitta billigt på Blocket om man har tur!

Nu kan ni kika under fliken home by a.e! Det är min hemlis som jag nämnt tidigare! :)

MÅNGA KRAMAR 

3 kommentarer:

Nathalie sa...

Gud va snyggt det var! Jag är rätt skeptiskt till svarta möbler men kan definitivt tänka mig det i ett stort ljust rum så att det inte tar över för mycket !:)

Tanja sa...

Fint! Tänkte fråga dig en annan sak, (jisses vad jag frågar dig) men du brukar ju måla om möbler etc, ruggar du alltid upp dem innan om de är behandlade sedan innan? Alltså med sandpapper åså? Eller kan man lyckas få färgen att fastna i alla fall? :)

(jag var faktiskt i Tranås häromdagen :))

kram

Tanja sa...

Ja okej, tack! :) Då ruggar jag nog upp det lite! :) Det var en snygg avlastningsbänk jag hittade, men den var träfärgad så tänkte jag kunde måla den om jag verkligen ville ha den :)

Ja det känns ju helt okej, var mycket mitt beslut också, för Jerry sa att om jag stannar här, så skulle han också göra det, men det blev till Kristianstad så jag hoppas på att kunna hitta något jobb åså också, men det ska nog inte vara såååå svårt, hoppas jag :) haha

Ja, oj vad jag hittade, handlade mycket mer än vad jag skulle, 2 par jeans, en jacka, en kortare jacka i bomberjacka stil, tre stickade tröjor, blus, vantar, halsduk, smycken, ja allt möjligt. Men det mesta var faktiskt på höstnytt! Sjukt ändå att de kunde sänka priserna så, Jerry har velat ha en jacka jätte mycket från Cheap monday den kostade 1400 på nätet, vi trodde aldrig de skulle ha den, men den fanns där och kostade 250:- helt sjukt ändå!

Kram