30 maj 2014

Stackars Loke



Det har hänt mycket sedan jag kikade in här sist! På onsdagen förra veckan var jag med Petra på dagen och hade det jättemysigt, sen skulle jag åka hem och hämta Loke och åka vidare till mamma och pappa så han skulle få busa i trädgården. Men vi kom inte så långt...

När vi går ut från vår port sliter sig en hund från andra sidan gatan och attackerar stackars Loke. Som dessutom var kopplad och inte kunde försvara sig... Jag hade fullt upp med att försöka hålla Loke och kunde bara se på när den andra hunden siktade in sig på Lokes nacke och slet och drog... :( Till slut kunde den andra ägaren få bort sin hund och jag satte in en skärrad Loke i bilen... Först då får jag se att han blöder från tassen och örat. Jag försökte så gott jag kunde se vad hänt genom allt blod och päls, innan jag gick till den andra ägaren. Kunde konstantera att det blödde från en klo som slitits av så det var ändå tur i oturen. Den andra hunden klarade sig förstås utan skador. Vi åkte ihop till veterinären där de fick ta in Loke akut. Två personer plus jag fick hålla honom för att de ens skulle få titta. Stackarn hade så ont. Eftersom vi kom sent la de bara ett bandage om tassen och gav smärtstillande, så fick vi komma tillbaka dagen efter. Då fick han sövas så de kunde plocka bort hela den skadade klon. Han har haft bandage i tre dagar och äter smärtstillande. Nu ska han egentligen ha tratt men vi fuskar lite och säger till såfort han tänker slicka på tassen. Är så ledsen för att detta hände Loke, helt oprovocerat, men samtidigt tacksam för att det inte blev värre skador. Den andra ägaren gjorde tack och lov rätt för sig och betalade veterinär-kostnaderna men det är ju inte de som är det viktiga utan Lokes eventuella psykiska skador av händelsen. 

Det har tagit en vecka, men nu är han sitt glada vanliga jag igen. Igår började han skutta och hoppa av glädje när vi klev upp, så vi åkte ut till Romanäs så gossen fick göra något riktigt roligt. BADA!!! Han plumsade glatt i och det var så roligt att se honom glad igen! 

I helgen har vi haft S mamma på besök. Vi åkte en sväng i lördags bland annat till Brunneby Musteri och köpte cider och saft. I söndags åt jag, mamma och pappa lunch ute i Hätte. God mat men urusel service! S mamma har packat ner det mesta av S saker och vi hjälptes åt att frosta av kyl/frys. Jag har fortsatt med packningen och de kartonger som vi hämtade på Willys förra veckan försvann snabbt. 

Nu har vi dessutom bestämt datum. 24e juni får vi tillgång till huset om allt går som det ska! 

Idag har jag fått sällskap av S i garaget, så nu är snart alla utemöbler färdig-målade. Jag har även målat ett gammalt fönster som vi ska bygga ett skåp av. Får åka till brädgården och köpa material, så är det snart färdigt! 

Många projekt på g nu! 
Men snart faller nog allt på plats! 

KRAMAR

1 kommentar:

natte sa...

Nä fu USEL service på hätte. För några år sedan var de gamla på jobbet där och åt. Fy fan för det första så ville han ägaren inte att de gamla skulle synas!? Så han visade dem platser längst in, trångt o dant för rullstolsburna. Jag har vart där 1 gång och aldrig mer...