13 maj 2014

18 april - 13 maj

Här kommer en bildbomb på mina resultat de senaste veckorna...
Båda bilderna är tagna vid samma tidpunkt på morgonen.

Det har gått 3,5 vecka sedan före-bilderna togs! 
Vågen visar -3 kg och jag har minskat flera centimeter kring midjan, stussen och låren. 
Men framförallt har jag gått från att känna mig svullen och plufsig till stark och snygg!

Min kropp påverkas så otroligt mycket av kvalitén på maten jag äter och jag märker direkt när jag fuskat...vilket jag faktiskt gjort ganska mycket under dessa veckor då vi var i Eskilstuna över påsken och i Skåne över Valborg. MEN i det stora hela har jag skött kosten och legat på ca 1200 kcal/dag. Jag äter det jag vill, men jag är medveten om hur mycket kalorier mat innehåller och väljer därefter...

Jag har gymmat ca 3 ggr i veckan och kombinerat det med pw/löpning. Nu är jag arbetslös och kan träna när jag vill vilket är oerhört skönt, men de passen jag kört hade jag utan problem orkat/hunnit med om jag jobbat heltid. Det handlar om att hitta en hälsosam livsstil, som man gör undantag från ibland, men som är hållbar i längden.

Nu är det 2,5 vecka kvar till 1 juni som var mitt mål för att gå ned åtta kilo. Jag har ungefär fem kilo kvar så det känns lite tajt att hinna, men jag kör på så får jag se vad resultatet blir. När jag når målet kommer jag öka mitt kaloriintag och satsa på att bygga mer muskler och förhoppningsvis stegvis bli av med fett. 

Älskar verkligen att leva hälsosamt!

KRAMAR


Inga kommentarer: