17 april 2014

Kan det inte bli juni nu?

Sent kvällsinlägg med flytt-funderingar...

Jag försöker som ni vet att rensa och sälja så mycket saker som möjligt innan flytten. Mest för att jag inte vill ha saker i hemmet som inte används. Har hellre få saker som jag verkligen uppskattar! Allt som inte passar in i stilen som jag vill ha försöker jag att bli av med, men sen sparar jag vissa saker som kanske känns lite för lantliga för själva huset men som kan passa i gårdshuset. Är så ofantligt trött på att ha saker som inte passar in och som bara tar plats i garderoberna, så det ska bli skönt med ett gårdshus + stor vind med mycket förvaringsmöjligheter så vi kan ha allt organiserat. Och det gäller inte bara inredning utan vinterkläder, resväskor, saker till trädgården, saker som ska säljas mm. Allt som vi nu fått trycka in i garderoberna eller fått leva med att det står framme i kartonger. Hur kul är det? 

Det jag ville komma till är i alla fall att det börjat klia i mina organisera- och strukturera-fingrar... Så mycket att jag vill börja packa lite redan nu. Det är ca två månader kvar, så känns lite tidigt än, men å andra sidan går ju tiden så himla fort. Har läst på check-listor på nätet och de rekommenderar att man börjar packa småsaker ca två veckor innan flytt och det mesta tre dagar innan. Pfffff! Känner jag mig själv rätt kommer allt vara nedpackat och organiserat tre dagar innan vi flyttar så vi i princip bara har en resväska med det allra nödvändigaste + lite porslin framme.... Sen måste ju lägenheten städas de sista dagarna så man slipper stressa med det. 

Ja herregud..mycket att tänka på. Kan det inte bara bli juni nu? 

KRAM 

Inga kommentarer: