16 april 2014

Åtta kilo på sex veckor?

Jag har kommit igång med träningen igen och det känns så himla bra!
Kom hem från kvällens pass för en stund sen och har ätit ägg och lite kassler för att fylla på med protein. Alltid lika viktigt! Ikväll blev det en halvtimmes löpning/pw, 10 min rodd och mage. 

Har varit lite trögstartad nu i vår gällande min träning och viktnedgång. Pendlat upp och ned några kilo utan att det hänt så mycket. Men nu tänker jag såhär, att sommaren som vanligt är målet, för det är ju den tiden på året man bär minst kläder och jag vill bara kunna känna mig stolt över min kropp... Så om vi säger att sommaren börjar 1 juni? 

Då har jag sex veckor på mig att nå min målvikt. 
Har ungefär åtta kilo dit, beroende på vad vågen visar i morgon bitti! 
Borde inte vara omöjligt? 
Jag vet att jag fixar att gå ned ca ett kilo i veckan om jag sköter kosten, så jag måste verkligen vara stenhård med mitt kaloriintag. 

För att få en liten extra boost har jag beställt Ripped Hardcore som är ett kosttillskott med koffein. Det ät absolut inget mirakelpiller som gör att man går ner i vikt, men förhoppningsvis kommer den att bidra till ökad förbränning, mer energi på gymmet och minskad hunger/sötsug. Något som i sin tur bidrar till viktminskning... Håller tummarna för att jag märker skillnad! 


Jag gjorde den här resan förra året, med start i slutet på januari. Gick ned 14 kg innan sommaren och var sååå nöjd! Nu har jag gått upp tre-fyra kg av dem, så utgångsläget är ju betydligt bättre nu! 

Ni vet att ni kan följa mig på Instagram under @annamellita, där brukar jag vara duktigare på att uppdatera gällande träningen! 

I morgon ska jag väga och mäta mig, sen är det bara att köra!

Ni är väl med mig!? 

:)

Inga kommentarer: