24 april 2014

56 kilo


Startade dagen med att storhandla. Satt nämligen igårkväll och kikade igenom Åses hemsida 56kilo.se. Åse har gett ut flera kokböcker och är jätteduktig på god vardagsmat. Hon lagar mest LCHF, men det kan man ju anpassa efter hur man själv vill äta. Det jag gillar är att hon oftast utesluter mjöl, pasta och potatis och fokuserar på kött/fågel/fisk och grönsaker. Fick mycket inspiration så nu har jag handlat så vi kan laga flera goda nya rätter! Till lunch blev det fetaostgratinerad chorizo med tomatvitkål. Jättegott! 

Eftermiddagen har jag spenderat i garaget hos mamma & pappa och målat. Sen tog färgen slut så hann inte klart första omgången, men det kommer nog räcka med två för de jag målar nu hade en annan struktur i träet så färgen täckte bättre. Åkte för att köpa mer färg på Fyndlagret men just den var slut... Typiskt! Hoppas den kommer in snart igen så jag kan fortsätta. 

Nu ska jag göra något spännande, berättar mer senare!

KRAM


Inga kommentarer: