07 mars 2014

Fredag


När jag fick hem lampan från Miljögården flyttade jag även runt på lite andra. Den här fina lampfoten som jag spray-målat fick ta plats i hallen! Kommer från PR och finns att köpa svart från början för den som vill. ;) 

Jag har så mycket idéer kring hur vi ska inreda och möblera huset, men det mesta kommer få falla på plats när vi flyttar in. I lägenheten känns det som att jag fastnat, för den är inte bara övermöblerad utan de möbler vi har måste nästan stå där de står pga planlösningen. Blir roligt att få börja om helt från början och göra allt i sin egna stil! En del möbler ska säljas och lite ska köpas nytt, men det mesta behåller vi. 

Efter jag kommit hem från jobbet och ätit lite fick jag ny energi och satte igång med att skura badrummet och städa badrumsskåpet. Så skönt att ta tag i sånt man skjutit på länge... I morgon jobbar jag min sista dag. Känns såklart väldigt tråkigt och jobbigt att bli arbetslös igen, men jag försöker att tänka positivt och nu får jag tid till att gå igenom hemmet och organisera allt inför flytten. Även om den ligger långt fram i tiden är det skönt för sinnet att ha ordning och försöka sälja av allt som inte ska följa med. 

Nu ska jag vila en stund, sen är det dags för sängen! 

KRAM

Inga kommentarer: