09 mars 2014

Söndagstankar

Så var det slut på ännu en fin helg som bjudit på massa solsken och värme! Tack och lov!
Igår jobbade jag min sista dag på Önska. Jag fick ett armband och presentkort av mina fina kollegor som jag kommer sakna såå! Jag har nog inte riktigt förstått att jag inte kommer träffa dem dagligen mer, men det sjunker väl in snart. I Jojo Moyes bok Livet efter dig stod ett par meningar som så väl beskriver hur jag kommer att känna. Jag vet, för jag har varit med om detta förr. 

"Jag hade aldrig trott att man kunde sakna ett jobb på samma sätt som man saknade en kroppsdel - något konstant och självklart. Jag förstod inte att arbetslösheten, förutom den uppenbara oron för ekonomin och framtiden, fick en att känna sig otillräcklig och värdelös. Att det var svårare att stiga upp på morgonen nu än när väckarklockan brutalt väckte en till liv." 

På pricken.

Men nu ska jag inte vara bitter. Jag ska glädjas åt varenda minut jag är arbetslös, varenda dag jag kan vara ute och njuta av vårsolen, varenda långpromenad jag kan gå i lugn och ro med Loke, varenda träningspass på gymmet, varenda sovmorgon, varenda sena kväll, varenda minut jag spenderar med nära och kära, varenda plats jag besöker. Allt det jag inte hade upplevt om jag arbetat. Jag ska ta vara på tiden och göra det bästa av den, även fast den innerst inne är den tyngsta. 

Nu till något lite mer positivt!
Idag har jag arbetat klart med Karins sovrum. Visar resultatet i min andra blogg a.e design i morgon! Blev ett romantiskt, mysigt ombonat sovrum. Jättenöjd med resultatet! :)

I eftermiddag har vi varit på kalas för älskade Alice som fyllde åtta år i veckan. Att hon hunnit bli åtta år känns helt otroligt... Vart har tiden tagit vägen? Hon föddes i mars, jag och S blev tillsammans i april. För åtta år sedan!? Minns det som igår, både första gången jag höll Alice i min famn och kärleksförklaringen från S. Vilka minnen! :)

Så, nu har jag skrivit av mig om både det ena och det andra. Hoppas er helg varit fin och att veckan blir detsamma! Njut av våren mina vänner! 


MÅNGA KRAMAR

Inga kommentarer: