18 januari 2014

Kanske är lite smått.....


Kvällen har jag spenderat framför datorn för ovanlighetens skull. Har tittat på Elle-galan som livesändes på deras hemsida. Först var sändningen från röda mattan och sen fick man se hela galan och prisutdelningarna! Jag är inte så värst insatt i svenskt mode, men det är alltid roligt att se alla som klätt upp sig och få ett ansikte på i alla fall några kända designers. Sen när jag ändå var igång tittade jag på Victorias secret fashion show som jag missade i julas. Lika färgsprakande show som alltid! 

Vi har en ny granne i hyreshuset mitt emot. Jag tror att det är samma som bodde i vår lägenhet innan oss men är inte helt säker... I alla fall måste de tro att jag är smått tokig så mycket som jag ändrat i sovrumsfönstren i vinter. Först hade jag en julstjärna, så tyckte jag att den hade för vitt ljus, så bytte till en annan jag hade hemma. Efter någon vecka med dem hittade jag de fina i jute som jag sedan haft över julen. Förra helgen tog jag bort julstjärnorna och satte dit samma skärmar som jag hade innan. Så i förrgår hittade jag lampkjolar på rea på Hemtex i samma tyg som gardinerna i vardagsrummet. De kostade bara 9,50 kr styck så tänkte att det kunde vara värt att testa! Men det är något med mig och lampkjolar...känns inte helt bra. Så när vi fick hem en laddning med nya lampskärmar på Önska köpte jag dessa som jag blev jättenöjd med! Har alltså haft sex olika varianter på lampor under vintern! Dessa får i alla fall stanna. Nu är jag sugen på att byta lampfötterna istället..........

Kanske är lite smått tokig i alla fall.

KRAM

1 kommentar:

dnyahuset.blogspot.se sa...

ha, ha, ha, jag känner igen mig. Men vadå, den som dör utan att ha testat en massa är väl inte den som haft roligast i alla fall?